Stało się. Oto jesteśmy już pełnoprawnymi posiadaczami własnej, w 100% zgodnej z naszymi wcześniejszymi założeniami i wymogami, strony internetowej. Zadowoleni i w pełni usatysfakcjonowani rezultatem pracy agencji interaktywnej, zaczynamy jednak zadawać sobie podstawowe pytanie, a mianowicie… co dalej? W jaki sposób zająć się promocją naszej strony internetowej? Jakie narzędzia oraz wiedza stanowić będą niezbędnik i podstawę dobrej kampanii promocyjnej? Jaki budżet przeznaczyć należy na tego typu reklamę? Na te, oraz szereg związanych z promocją strony internetowej pytań, postaramy się udzielić odpowiedzi w poniższym artykule.
Zanim przystąpimy do działań mających na celu promocję naszego serwisu WWW, powinniśmy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na kilka niezbędnych pytań dotyczących między innymi celu wspomnianej promocji, jej budżecie oraz oczywiście grupie docelowej.
Po pierwsze: cele promocji
Zanim przystąpimy do promocji naszej strony, w pierwszej kolejności ustalić powinniśmy jej pierwotny cel oraz dobrać do niego odpowiednie środki. To oczywiste, że kampania społeczna kierowana będzie do jak największej ilości osób. W takim wypadku zaleca się więc użycie narzędzi e-mailowych czy też przeprowadzenia kampanii bannerowej. Jeśli jednak dotrzeć planujemy wyłącznie do wąskiej grupy odbiorców, zdecydowanie skuteczniejszym rozwiązaniem stanie się na przykład odpowiednie wypozycjonowanie strony.
Po drugie: budżet
Budżet przeznaczony na promocję naszej strony internetowej uzależniony jest w znacznej mierze od środków, jakich do omawianej promocji zdecydujemy się użyć. Niemniej jednak warto dodać, iż w niektórych przypadkach sam Internet pozwala na przeprowadzenie kampanii za przysłowiową złotówkę lub nawet za darmo.
Po trzecie: grupa docelowa
Być może wstępne założenia naszej strony internetowej mają na celu dotarcie wyłącznie do dokładnie określonej, wąskiej grupy docelowej. Jeśli więc odpowiemy sobie na pytanie, do kogo w istocie kierowana jest nasza kampania reklamowa, jedynym mogącym pojawić się przed nami wyzwaniem okazać może się dobór odpowiednich narzędzi. Jeśli jednak uporamy się również z tym problemem, nic nie stanie nam już na przeszkodzie przeprowadzenia odpowiedniej, przynoszącej właściwe rezultaty, kampanii reklamowej.
